2018年1月2日火曜日

Calm New Year, Kittens Crazy for Play 正月二日、穏やかな朝に子猫ら遊ぶ

  
New Year second day was also a calm morning.
When i visited Duie a black Mama was waiting.
There were no kittens. I went looking for the children after finishing a Mama's meal.
Kittens were playing in the playground.
Even if I called " Let's have breakfast", the children did not return easily.
They were absorbed in play.

Today is the national sports event *”Hakone Ekiden” 's first day.
(Jan.2, 2018)

新年二日目も穏やかな朝でした。
デュエを訪ねると黒お母さんが待っていました。
子どもたちは見かけません。お母さんの食事を終えたあと彼らを探しに行くことにしました。
彼らは公園にいました。
おおい、ごはん」と呼びかけてもかえりません
朝ごはんよりも遊びが大好きなようです
今日は日本の国民的行事である*「箱根駅伝」の初日です。

* Speaking of the three biggest national events in Japan, it will be the year-end “Red and White singing festival”, the New Year “Hakone Ekiden”, Midsummer “Koshien”.

*日本の三大行事といえば年末の「紅白歌合戦」、年初の「箱根駅伝」、真夏の「甲子園」があります。

0 件のコメント:

コメントを投稿