2018年8月23日木曜日

Aug.14, 2018 late afternoon - Cats in the evening of Obon (1) お盆の猫たち

  

In Japan, there was "Obon(Lantern Festival)" event to greet the dead from August 13 to 16, and I could not see Red Anne on the 13th.
I was with him for the first time in two days.
The red cat, who wore garbage in his
whiskers, let me touch his body (tail) for the first time.

When we arrived at Duee, Deginger(a dangerous ginger-white cat) came.
Black Mom also came over.

The red cat took a meal without escaping and stayed there on top the wall without being frightened by the cats' intimidation .

Dangerous ginger-white, who is not good at me, was staring at the red from behind.

I applied a ceasefire agreement to the ginger-white but he turned sideways and ignored it.

Silver Paradis seemed to be perplexed behind the red cat in such a confrontation between the red, the ginger-white and the black.

I gave Ginger-white a dinner too.
The black cat was close to him and the silver came in between, and the red was looking at it a little from the top of the wall.

After that, leaving the dangerous and mom staying at Duee, me, Anne and Paradis go for a walk to the yard.

After having been with them for a while, I ran the car to the cats staying in another city late at night.
(Aug.14, 2018 late afternoon)

日本では8月13日から16日の間にお盆と云う死者を迎える行事があり13日はアンと会うことができませんでした。
二日ぶりの再会です。
この日初めて、鼻髭にゴミをつけていたレッドアンは私に身体を触らせてくれました

デュエに着くとデジンジャーがすでに来ていました。お母さんもやってきました。
赤毛のアンは逃げずに食事をとり、壁の上でもお母さんのちょっかいに怯まずにそのまま留まりました。

私を苦手とする危険な生姜腹白猫デジンジャーは後方からずっと睨めつけてました。

私は彼に休戦協定の申し入れをしましたが彼は横を向いたまま受け入れることはしませんでした。

そんなレッドアンとデジンジャー、母親の対立に、アンの後方では銀猫のパラディがとても戸惑っているようでした。

私はデジンジャーにも夕食を給仕しました。
黒お母さんは彼の近くで寄り添い、パラディは間に入りアンは少し離れた後ろから様子を伺ってました。

その後、長居する生姜猫と黒猫を残し、私と赤毛猫と銀猫は夜の公園へと散歩に向かいました。

彼らとしばらく過ごし夜が深まった頃、別の都市にお盆帰りしている猫たちの元へ急いで車を走らせるのでした。

0 件のコメント:

コメントを投稿