2018年9月15日土曜日

The darkness of the night tenderlingly healed the cats. 夜はやさし

  

Because of Deginger (a dangerous ginger-white)  to haunt, I often visit the sanctuary of Anne recently before going to Duee. However, there is not always the red cat.
Once I went to Duee and took a silver cat and decided to wait at the playground for him to show up.
Soon I heard that a red cat was behind the hiding place from an acquaintance passing by, so I left Silver cat in the yard, and went searching for the red.

Red Anne was heading for Duee from a hiding area.

So I signaled to Silver Paradis and I advanced.

Anne came along the side of a quiet construction site. Paradis who quickly noticed him seemed to want to meet.

After playing with two we went to dinner as usual.

Duee was already covered in the mantle of darkness and the night hid tenderlingly the red cat as Athena concealed Odysseus.
(Sept.5, 2018 late afternoon)

デジンジャーの出没もあって最近はデュエに行く前にアンの隠れ家を訪ねます。しかしいつもアンはいるとは限りません。
この日もいったんデュエに戻りパラディを連れて再び彼が現れるのを待ちました。

すると通りすがりの知人から、たった今、赤毛猫が隠れ家の付近にいたと聞き、そのままパラディを公園に残し、私はアンを探しにいきました。

すでに赤毛の猫は隠れ家の方からデュエに向かって進んでいました。

私はパラディに合図を送り先回りをしました。

赤毛のアンは騒音の止んだ工事現場の脇を通りこちら側へやってきました。逸早く気づいた銀のパラディは会いたくてたまらない様子です。

しばらく二人で戯れた後いつものようにデュエの夕食に向かいました。

漸く暗いマントに覆われたデュエの杜では、アテネがオイディウスを隠してくれたように、夜は優しくアンの身体を闇に包み込んでくれるのでした。

0 件のコメント:

コメントを投稿